10.11.13

ÖNEMLİ İNSANLARIN ÖLMEDEN ÖNCEKİ SON SÖZLERİ...


  • Vealeykümmesselam...-Mustafa Kemal Atatürk.
  • Allahumme Er-Refik el-Ala (Allah'ım Yüce Dosta!) - Hz. Muhammed
  • Rabbimiz, beni kendi hazretine dâvet ediyor. Artık gitmek zamânıdır. Yâ Azrâil! Çabuk ol! Beni Rabbime çabuk kavuştur!-Hazret-i Mevlana
  • Demek böyle ölünürmüş...-Necip Fazıl Kısakürek
  • Asıl ölüm, ilimden payını almayanlaradır. Faydalı ile faydasızı bilenler bilgi sâhipleridir. - Şeyh Edebali
  • Sen de mi Brütüs? - Julius Caesar (Roma İmparatoru, M.Ö. 44)
  • Allah memleketi korusun, millete zeval vermesin, haydi Allah'a ısmarladık. - Fatin Rüştü Zorlu
  • Ben görevimi burada bitiriyorum. - Albert Einstein
  • ("Tanrı ruhunu affetsin" diyen papaza karşılık olarak) Neden olmasın? Ne de olsa kendi malı. - Charlie Chaplin
  • Vur, korkak herif, sonuçta sadece bir adam öldüreceksin. - Ernesto Che Guevara
  • Ah iyi olsam, terliklerimi giysem, şu odada dolaşsam, şu köşeye geçsem, resimlerimi yapsam. - Cemal Nadir
  • Ölüyorum tanrım/Bu da oldu işte./Her ölüm erken ölümdür/Biliyorum tanrım./Ama, ayrıca, aldığın şu hayat/Fena değildir.../Üstü kalsın... - Cemal Süreya
  • Biraz dinleneyim. - Namık Kemal
  • Haşa ben ölümden korkmuyorum. Çünkü ben Müslümanım. Her Müslümana yakışan da ölümü tebessümle karşılamaktır. Hakikaten ölüm ebediyet âlemine açılan ilk perdedir. - Muhammed İkbal
  • Komedi Bitti. - Ludwig van Beethoven
  • Beni göğsümden vurun. - Benito Mussolini
  • Yaşasın tam bağımsız Türkiye! Yaşasın Marksizm-Leninizm! Yaşasın Türk ve Kürt halklarının kardeşliği!! Yaşasın işçiler, köylüler! Kahrolsun Emperyalizm! - Deniz Gezmiş
  • Beni bir antika olarak saklamaya çalışıyorsun ama işim bitti, öleceğim. - George Bernard Shaw (Ingiliz yazar, 1950, hemşireye)
  • Bir merdiven çabuk bir merdiven getirin. - Nikolay Gogol
  • Biraz daha ışık. - Johann Wolfgang von Goethe
  • Lanet olsun! Bir kurşun! - Antonio José de Sucre (Bu güne kadar hiç küfretmeyen bir centilmen olduğu söylenir.)
  • Hadi oradan. Son sözler yeterince doğru söz söylememiş aptallar içindir. - Karl Marx
  • Çalışmalarım olması gereken kaliteye erişmediği için Tanrıyı ve insanlığı gücendirdim. - Leonardo da Vinci
  • Kimse bana inanmayacağı için, gördüklerimin yarısını bile anlatmadım. - Marco Polo
  • Ölümün tadı, dilimin ucunda. Bu dünyadan olmayan bir şey hissediyorum. - Wolfgang Amadeus Mozart
  • Merak etmeyin, daha ölmedim - Oğuz Atay (Arkadaşının evinde, kapıyı çalanlara banyoda söylediği sözler)
  • Buna bir çare yok mu ya Rabbil alemin? - Yahya Kemal Beyatlı
  • Ya duvar kâğıdı gidiyor ya da ben. Ölmek kaderde var;yaşayıp köhnemek hazin...-Oscar Wilde
  • Bir imparator ayakta ölmeli. - Vespasien (Roma İmparatoru, 79)
  • Siyah bir ışık görüyorum. - Victor Hugo
  • Herşey canımı sıkıyor. - Winston Churchill




Atatürk'ün vefat ederken söylediği son söz... İnsanın karşılaşacağı ölüm gerçeğinin son saniyeleri geldiğinde, o sırada yanında bulunanlardan Dr. Neşet Ömer bey “Dilinizi göreyim efendim. Lütfen dilinizi dışarıya doğru çıkartın” diye telaşlanırken, Atatürk, Dr. Neşet Ömer gülümsedi; “ VE ALEYKÜMÜSSELAM ” diyerek gözlerini kapatmıştır. (Kılıç Ali’nin Anıları Sh 659. Hulusi TURGUT) Peki, o sırada Atatürk’ün yanında bulunanlar telaş ve çaresizlik içerisinde kıvranırlarken ve hiç gereği yokken Atatürk’ün “VE ALEYKÜMÜSSELAM” demesinin anlamı ne olabilir diye bir soru akla gelebilir. Böyle bir sorunun yanıtını Kur’an ayetlerinden öğrenelim. İşte Kur’an’ın söyledikleri: “ İyiliklerini içeren kitabı sağ tarafından verileceklere, melekler: ‘SELAMÜN ALEYKE’ derler. (Vakıa Suresi 90,91)


Nur içinde yatsın, mekanı cennet olsun..Amin

2 yorum:

  1. Yine muhteşem bir post..ellerine sağlık Gonca Abla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Elifciğim. Özel insanların ölürken bile çok özel olduklarını bilmek gerekir diye paylaştım.

      Sil