13.3.13

MAKİNE Mİ? MAKİNA MI?



Web sayfası için kategorileri yazıyorum ve etiket ismi yazarken sürekli benim her yazdığım makina kelimesine uyarı veriyor, hasta ediyor beni.. Taktım ben bu makine , makina olayına Nasıl bir sorun bu böyle:) Makine mi? Makina mı derken.. Benim Google chrome kelime düzelticim, olaya noktayı koydu yine, bütün makina yazdıklarımın altını çizdi..Demek ki neymiş , Makineymiş doğrusu:)

Üstelik bu sorunla uğraşan bir tek ben değilmişim..Sırf bu iş için Eskişehir'de, bilim tarihçisi ve mühendis Dr. Günseli Naymansoy, üniversitelerdeki ''makina mühendisliği'' bölümlerinin isminin ''makine mühendisliği'' olarak değiştirilmesi için YÖK, Türk Dil Kurumu (TDK) ve Mühendislik Dekanları Konseyi'ne başvurdu, 7 üniversite ''makina'' kelimesini, ''makine'' olarak düzeltme kararı almışlar..İyi etmişler tabi..:)Bence makina daha doğru geliyor.. Biz öyle öğrendik :) Şimdi düzelmiyor meret..Birde meyve, meyva sorunu var..Kırk yıllık meyva, oldu meyve.. Bütün kelimelerde bir yavşama var sanki, kibarlaşıyor..
Şöyle bir göz attım da neler doğru neler yanlışmış.. Baya şey çıktı:)



Yanlış (!) Doğru (!)

Makina - Makine

Kurdela - Kurdele

Meyva - Meyve

Zatüre - Zatüree

Matba - Matbaa

Deynek - Değnek

Poaça - Poğaça

Kordelye -Kurdele

Sandoviç -Sandviç

Eksoz - Egzos

Pardesü - Pardösü

Ayidat -Aidat

Traş -Tıraş

Metod - Metot



4 yorum:

  1. 'kordelye'yi ilk defa duydum çok güldüm yaa :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir kaç kez duymuştum ama şimdi tescilledim . Demek diyenler varmış:)

      Sil
  2. :))
    Gerçekten çok gerekli bir yazı olmuş.
    Bazen doğrusu neydi diye takılıp duruyordum:)
    Makine, özellikle iyi oldu...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil